rawert

rawert

rawert

rawert

  • ۰
  • ۰

لوله گالوانیزه گرم و سینی کابل ، از قطعات و ابزارهایی هستند که به طور کلی جهت افزایش طول عمر لوله ها و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند .

لوله گالوانیزه گرم
گالوانیزاسیون گرم به روشی گفته میشود که در آن، پوششی برای آهن یا فولاد در طی مراحلی با فرو بردن در مذاب ایجاد میشود. نزدیک به 150 سال است که گالوانیزه به روش غوطه وری گرم کاربرد دارد . تاریخچه گالوانیزاسیون به سال های 1737 تا 1798 باز میگردد. مهم ترین هدف گالوانیزه گرم، محافظت سازه ها در برابر خوردگی می باشد . هرچقدر ضخامت پوشش لایه ها بیشتر باشد، طول عمر کارآیی گالوانیزه نیز بیشتر خواهد بود . به طور کلی در طی عملیات لوله گالوانیزه گرم ، ابتدا لوله ها چربی گیری و زنگ زدایی شده و در وان محلول فلاکس آغشته میشوند. در تولید لوله گالوانیزه گرم ، سطوح لوله های فولادی با دمای 120 درجه خشک شده و وارد حوضچه های فلز مذاب روی می شوند . پس از خارج کردن لوله از مذاب ، عملیات پاکسازی انجام شده و داخل آب سرد قرار می گیرند . پس از تمام مراحل ، لوله گالوانیزه گرم آماده استفاده در صنعت های مختلف می شود .
سینی کابل
پی وی سی یا فلزی گالوانیزه که سینی کابل نامیده میشود در تأسیسات الکتریکی دارای کاربرد زیادی میباشد. جهت کابل کشی از سینی کابل استفاده های زیادی میشود. کابلها در تمام طول مسیر در یک ساختمان از درون سینی کابل عبور می کند . انواع سینی کابل شامل سینی کابل گالوانیزه فابریک ، سینی کابل رنگی پودری استاتیک و سینی کابل آبکاری گرم میباشد. هر یک از انواع سینی کابل دارای خصوصیات مشخصی می باشند . از جمله اینکه سینی کابل های گالوانیزه فابریک جهت استفاده در سوله ، پارکینگ و مکانهای مسقف استفاده می شود . سینی کابل استاتیک دارای مقاومت بالای در مقابل رطوبت حرارت و اشعه uv خورشید می باشد . سینی کابل آبکاری گرم نیز مناسب محیط های مرطوب و اسیدی می باشد .
نتیجه گیری:
لوله گالوانیزه گرم به لوله هایی گفته میشود که طی عملیات گالوانیزه ، دارای عمر کارآیی بیشتری می شوند . سینی کابل به قطعاتی گفته می شود که جهت نظم دهی به کابل ها در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند .

منبع : آنارام psanaram

  • ۹۸/۰۶/۲۳
  • iuytr weer

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی